12. juni 2018

Her møder du Telenor til Folkemøde 2018

Traditionen tro deltager Telenor i Folkemøde på Bornholm, hvor vi er med i debatter og afholder arrangementer, der strækker sig fra bedre konkurrence på bredbånds-markedet, forebyggelse af digital mobning og bekæmpelse af pirateri - så kom endelig fordi og vær med!

Her kan du finde arrangementer, hvor Telenor deltager:

"Telebosser i Infight" - Torsdag den 14. juni kl. 14.00-14.50
Det danske telemarked står foran markante ændringer. Hvad er strategierne, hvad bliver resultatet, og hvad kan politikerne gøre for at fremme konkurrencen og øge investeringerne? Hør administrerende direktør i Telenor, Jesper Hansen, gå i debat med fiberselskaberne og politikere omkring, hvordan vi får skabt en bedre og fri konkurrence på bredbåndsmarkedet.

Arrangør: SE
Sted: Medieteltet C4 på Cirkuspladsen

#Digitalpænt - Fredag den 15. juni kl. 9.15-10.00

Tre råd: Sådan undgår du digital mobning #digitalpænt

Det er svært at gennemskue for både børn, forældre og lærere, hvordan man stopper digital mobning. Telenor har siden 2009 gennemført events og skolekonkurrencer til forebyggelse af digital mobningen under initiativet #digitalpænt - med udgangspunkt i erfaringerne derfra laver vi sammen med elever fra Åvangsskolen i Rønne, mobbeekspert Helle Rabøl og publikum tre gode råd til at stoppe digital mobning. CSR-ansvarlig i Telenor, Lise Kirkegaard, fortæller erfaringerne fra #digitalpænt.

Arrangør: Telenor og Politiken
Sted: Politikens lille scene, Rosengade 23.
Læs mere om #digitalpænt her

Stop piraterne! - Fredag den 15. juni kl. 13.30-14.15

Hvordan får vi sammen ryddet op på nettet og kølhalet piraterne?

Mange danskere har fundet vej til hjemmesider, der tilbyder nem adgang til ulovlige film, serier og tv-kanaler til næsten ingen penge. Den danske filmbranche er presset og rettighedshaverne føler sig snydt, og teleselskaberne, der leverer adgangen til nettet, stilles til ansvar for indhold, de ikke har kontrol over.  Hvordan får vi sammen ryddet op på nettet og stoppet piraterne. Skal de kølhales, eller er der andre muligheder? Telenor inviterer til debat med Maria Fredenslund, Direktør i RettighedsAlliancen Claus Bülow Christensen, medieanalytiker og senior konsulent, Michael Obel, direktør og grundlægger af Thura Film og Obel Film og manden bag "Min Søsters Børn"-filmene. Ved roret står Kim Stensdal fra Dansk IT.

Arrangør: Telenor og IT-Branchen
Sted: IT-Branchens IT-Paratskib, Inderhavnen i Allinge, Kajplads H11.
Læs mere om arrangementet her

Alice Klitholm Duch

Pressechef

alkd@telenor.dk