10. november 2017

Nyt samarbejde mellem Huawei og Telenor løfter mobilsikkerheden

Huawei lancerer ny Mobile Device Management (MDM)-teknologi til erhvervskunder på Telenor MDM platform. Dét giver adgang til hele perlerækken af services hos Telenor for erhvervskunder med Huawei mobiltelefoner og imødekommer kundernes efterspørgsel efter sikrere og mere avancerede indstillinger til administration af medarbejdernes telefoner.

I samarbejde med Telenor og Seven Principles (7P), der er Telenors leverandør af Mobile Device Management (Telenor MDM), har Huawei udviklet nye funktioner, der skal gøre det både lettere og mere sikkert for virksomhedernes IT-ansvarlige at administrere medarbejdernes mange smartphones og tablets.

Samarbejdet betyder, at Telenor som den første MDM-leverandør til Huaweis produkter, kan tilbyde deres erhvervskunder med Huawei-enheder en langt bedre service med op til 138 forskellige MDM-funktioner på platformen, som for eksempel styring af avancerede begrænsninger og sikkerhedspolitikker samt e-mail konfiguration. Derudover er der også mulighed for at skræddersy en enheds brugerindstillinger, samt blokere for installation af apps på enheden. Platformen er tilpasset syv forskellige sprog, hvor dansk er et af dem.

Unikt samarbejde i Norden

"Vi er glade for at kunne løfte sløret for vores nye Huawei MDM-teknologi, som vi har udviklet i tæt samarbejde med Telenor og Seven Principles. Dette nordiske samarbejde mellem en softwareproducent, en operatør og en hardwareproducent er helt unikt. Det betyder, at vi nu kan efterkomme de nordiske erhvervskunders ønske til en løsning, ved brug af Huawei-enheder.

Platformen skal være med til at styrke vores position på erhvervsmarkedet, og der er allerede offentlige kunder, der har vist interesse i vores smartphones, som nu understøttes af Telenor MDM-platformen," siger RenKe, der er Huawei CBG Director hos Huawei Danmark.

"Vi oplever, at flere større erhvervskunder efterspørger enheder, der er understøttet af Telenor MDM-platformen. Derfor er vi glade for at være den første mobiloperatør i verden, der nu også kan tilbyde vores erhvervskunder at gøre brug af Huaweis enheder på Telenor MDM," siger Lars Thomsen, der er kommerciel direktør hos Telenor Danmark.

Huaweis MDM-funktioner bliver udbygget løbende og antallet af funktioner, som er tilgængelig, afhænger af, hvilken EMUI-version, enheder er opdateret til.

Fakta om Telenor Mobile Device Management (MDM-løsning)
MDM står for Mobile Device Management, og Telenor MDM favner også EMM - Enterprise Mobility Management. MDM giver mobilsikkerhed og beskyttelse af virksomhedens data og er en uundværlig sikkerhedsløsning, der kan sikre de mobiler enheder, der benyttes til at tilgå virksomhedens netværk, systemer og LoB apps.

En MDM-løsning omfatter bl.a.:

• Opdatering, kryptering eller blokering for apps på mobile enheder
  • Oprette, opdatere og slette adgangskoder, jailbreak detection eller nulstil indstillinger på en enkelt enhed
  • Sikker adgang til virksomhedens systemer
  • Fungerer til både virksomhedens mobile enheder og privatejede enheder (BYOD)
  • ISO-27001- og TüV-certificeret, hvilket sikrer, at virksomhedens data samt personfølsom data håndteres og beskyttes efter gældende standarder og normer.
  • 12 årlige sikkerhedsopdateringer

Læs mere om Telenor MDM her

Om Huawei
Huawei er en af verdens førende producenter af data- og telekommunikationsudstyr. Gennem brugercentreret innovation og stærke partnerskaber har Huawei etableret end-to-end fordele i telenetværker, enheder og cloud computing. Huawei arbejder for at skabe maksimal værdi for teleoperatører, virksomheder og forbrugere ved at tilbyde konkurrencedygtige løsninger. Huaweis produkter og services sælges i mere end 170 lande og betjener mere end en tredjedel af verdens befolkning.

Huawei har mere end 9.900 medarbejdere i Europa - hvoraf 1.200 arbejder i R&D. Virksomheden har i alt 18 R&D centre i otte europæiske lande (Tyskland, Belgien, Finland, Frankrig, Irland, Italien, Sverige og England) og driver talrige fælles innovationscentre i samarbejde med telekommunikations- og teknologipartnere.

For mere information, besøg www.consumer.huawei.com/DK  Find os på Facebook og YouTube.

Om Telenor

Telenor hjælper danskerne med at skabe gode forbindelser via mobil og bredbånd. Vi er en del af en global virksomhed, som er et af Nordens største teleselskaber og en af verdens største leverandører af mobiltelefoni. Telenor er repræsenteret i 13 lande, og på verdensplan hjælper vi 208 millioner kunder med at kommunikere. I Danmark er vi ca. 2.000 medarbejdere, som hver dag yder vores bedste for at gøre det enkelt og nemt for vores kunder at kommunikere. Det er vigtigt for os, at Danmark bliver et førende videnssamfund. Derfor investerer vi hvert år massivt i den danske teleinfrastruktur. I Danmark er CBB Mobil og Canal Digital også en del af Telenor-familien. Du kan læse mere om os på www.telenor.dk.

info@telenor.dk
tlf. 25 600 800